Week twee: de huizenjacht - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rik Hoogveld - WaarBenJij.nu Week twee: de huizenjacht - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rik Hoogveld - WaarBenJij.nu

Week twee: de huizenjacht

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

15 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ook de tweede week in j'burg SA zit er weer op. Het leven hier is prachtig. Ik geniet van de mensen en de mooie omgeving. Het was echter het weer dat niet echt mee wilde werken, afgelopen twee weken enkel 'Nederlands weer' gehad. Maar op dit moment zit ik lekker in de zon en ook het vooruitzicht voor de komende weken biedt perspectief!

De huizenjacht valt iets wat tegen. Waar we enkele dagen geleden nog een optie hadden op een mooi huis met, zoals jullie weten alles erop en eraan, hebben de laatste dagen wat meer pech. Gisteren naar een huis gaan kijken, wat er echt fantastisch uit zag. Helaas had deze makelaar de afspraak afgezegd via de mail, die ik niet kon lezen op werk. Hierdoor stonden we voor een gesloten deur en hadden R400 over de balk gegooid voor de taxi-rit. Maar...wel weer wat gezien van de metropole Johannesburg. Aansluitend zijn we naar het alom bekende Mandela Square gegaan, om op de foto te gaan met een 10 meter hoge Madiba.
Omdat de tweede week er ook weer op zat besloten we om naar de Irish pub te gaan en er een gezellige avond van te maken. Dit is zeker gelukt. Ondanks dat sommigen meer oog hadden voor de barvrouw dan voor mede-reisgenoten, was het een top avond! Deze dame wist wel hoe ze de fooi binnen moest halen. Schaars gekleed met het, voor mij bekende, tutu-rokje (kom maar met de reacties Tim;)), zat dit wel goed.

Omdat ik de afgelopen dagen alleen maar gewerkt heb, valt er niet veel te zeggen over de werkweek. Alleen dat de collega's echt top zijn. Ook heb ik donderdag mijn eigen bureau gekregen. Ik kon het niet beter treffen. Het zal misschien niet goed zijn voor de concentratie, maar ik word daar geschaduwd door een Zuid-Afrikaanse schone! Aankomende week gaan we weer stapje verder op het werk en gaan we beginnen met de e-learnings, enkele testen die gemaakt moeten worden.

Voor morgenvroeg staat er weer een huis bezichtiging op het programma. Met een beetje geluk zit ik volgende week niet meer in een guesthouse maar in mijn eigen huisje! We zullen het zien.

Vandaag gaan we genieten van de zon in Sandton City. Waarschijnlijk zullen we ook nog even langs wippen bij het hard rock café. Het beloofd een mooie dag te worden vandaag en daar gaan we optimaal gebruik van maken. Voor volgend weekend staat dan eindelijk het Krugerpark op de agenda! Zal het net zo mooi zijn als afgelopen zomer? Met half zo mooi ben ik al tevreden. Deze keer zal ik het zonder Peter 'supersniper' en Tim 'lion-king spotter' moeten doen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we the big-five gaan spotten!

Ik verwacht de komende tijd iets meer spannend verhalen te hebben, de tijd voor uitstapje komt nog. Maar eerst een huis...

Groetjes aan iedereen en bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

  • 15 Maart 2014 - 11:47

    Iris & Tim:

    Ik zal de anekdote achterwege laten broeder;). Laten we hopen dat jullie een leuk 'eigen plekje' vinden om het vervolg te verblijven.

    Alvast veel plezier in het Kruger en kijk uit voor die ene olifant....je weet wel degene welke ons simpelweg degradeerde tot vloertegels en waardoor we bijna in ons broek scheten (ik zeg bijna)!

    Veel plezier daar en oja waar blijven al die foto's:)

    X Iris en Tim

  • 15 Maart 2014 - 14:40

    Ome Roon En Tante Mieke:

    hallo rik
    alweer 2 weken daar en natuurlijk het nodige alweer mee gemaakt.
    jammer dat het huis nog niet echt wil lukken.
    zo te horen zijn de makelaars ook niet echt te vertrouwen.
    maar `n nieuwe week en weer nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
    fijn dat je het naar je zin hebt, je vader en moeder beginnen al aardig aan de nieuwe situatie te wennen.
    je moeder is druk en met je vader gaat het super goed.( dit willen we je toch even laten weten)
    ik heb me weer ingeschreven voor de vierdaagse maar moet mee loten dus spannend.
    ome roon mag zo wie zo lopen.
    dus dat wordt weer trainen.
    over 2 weken kan hij waarschijnlijk al aan de slag bij remco en petra in de wooning.
    nu heb jij mooi weer en gaat het hier over 2 dagen weer wat minder worden, jammer het was net zo lekker.
    het gaat je goed rik succes met je werk en de wooning

    pas goed op je zelf
    liefs en `n knuffel van ons uit lent


  • 15 Maart 2014 - 18:27

    Jose:

    Hoi Rik,

    Misschien willen jullie voor een dubbeltje op de eerste rang????
    Duik wat dieper in de geldbuidel.
    Daar zijn ze vast erg gevoelig voor en dan heb je ook al die taxi kosten niet.
    Kijk maar uit want straks zijn wij bruiner dan jij.
    Mooi weer gehad en vanaf donderdag weer genieten!!!
    Veel plezier met aapjes kijken!!!!!!jose en leo

  • 15 Maart 2014 - 20:38

    Marlies:

    Ha Rik,

    Wij hebben je verslag weer met veel plezier gelezen, heb iedere dag gekeken of je al iets te melden had (moeders!!!) Dat jij het maar de zin heb is ons wel duidelijk. Thuis leek het zo simpel om een huisje daar te huren maar dat valt toch wel ff tegen! We hopen dat je hiermee de aankomende week meer geluk heb. We zullen voor je duimen.
    Zoals je in het verslag van tante Mieke al heb gelezen gaat het met pa een stuk beter. Hij denkt er weer over om voor halve dagen te beginnen. Hij heeft ook al hardgelopen en het zaalvoetballen weer opgepakt. (Of dat een goed idee was weet ik ook niet, je kent het wel die 3e helft, ha, ha) Ik ben nog steeds aan het overwerken maar hopelijk wordt dat volgende maand minder. Vrijdag Ruben weer gehad en dat manneke was toch zo lief, telkens als we vroegen waar ome Rik was wees hij met z'n vingertje naar de lucht. Hij praat nu heel veel na en dat is echt lachen! We beginnen er al aan te wennen dat je niet meer thuis bent maar we blijven je wel missen. De chips ligt nog steeds in de kast maar er zijn helaas geen afnemers.
    Pa hoorde dat je volgende week naar het krugerpark gaat en hij was op slag jaloers. Hij ziet het alweer voor zich, the big five, daar zou hij zo weer maar toe willen. Dus wie weet???
    Maar nu gaan we eerst jouw slaapkamer onder handen nemen, troep ruimen, schilderen en zo. Afgelopen week heeft pa het tuinhuisje geschuurd en geschilderd en de tuin pico bello in orde gemaakt. Het was ook zo mooi weer dus nu maar hopen dat we dit houden. Gelukkig is bij jullie de regen voorbij, hier had je niet echt op gerekend toch!
    Nou jongen, geniet nog van het weekend, succes volgende week en tot het volgende verslag.

    Liefs pa en ma.

  • 16 Maart 2014 - 18:23

    Guus En Diny:

    Hallo Neef
    Gelukkig gaat het erg goed met jou.
    Dat huisje komt er ook wel, anders huur je maar een accommodatie in het Krugerpark.
    Is nog relatief voordelig ook, alleen een beetje ver van Johannesburg vandaan.
    Mooi jouw verhalen en zo herkenbaar van de verhalen van Bob, die was er in 2002.
    Alweer 12 jaar geleden, waar blijft de tijd?
    Geniet in het natuurgebied volgend weekend en heel veel succes met je baan.
    We blijven je met veel plezier volgen!
    Groetjes Guus en Diny

  • 16 Maart 2014 - 18:58

    Evaline Rikken:

    Hallo Rik.,

    Een paar woordjes van mij. Zo te lezen een prachtig land met veel aardige mensen.
    O, als ik eens wat won, dan ga ik daar ook heen. Maar het lukt al aardig, zo te lezen
    heb je geen heimwee. Blijf die prachtige verhalen schrijven, en ik kijk er nu al naar uit.
    het scheelt mij weer wat uurtjes om te piekeren.
    Npu Rik pas op en tot de volgende keer je tante

  • 18 Maart 2014 - 14:45

    Jan En Marian:

    Hoi Rik,

    Met de huizenjacht zit het niet erg mee,maar de aanhouder wint!!!!!!!!
    Maar een eigen bureau en een schone dame vlak bij je is ook niet te versmaden!
    Geniet ervan en niet al te vaak naar de pub.ha,ha.

    Groetjes Jan en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 4505

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 02 Maart 2015

Mijn avonturen in J'burg ZA

Landen bezocht: