Eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rik Hoogveld - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rik Hoogveld - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslag!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Eindelijk weer een verslag!

De laatste twee weken heb ik weer enorm genoten en voel me al een echte jozi. Iedere keer weer blijf ik me verbazen over deze enerverende stad. Laten we bij het begin beginnen.

Twee weken terug weer de hele week training gehad en huizen wezen kijken. De training verliep prima, inmiddels alles toetsen gehad en gehaald. Ik ben dus eindelijk klaar om de vloer op te gaan, ik heb er even op moeten wachten. Deze week hadden we ook weer wat tijd vrij gemaakt voor het bekijken van huizen. Het wordt zo langzamerhand eentonig iedere week, maar in de weekenden vermaak ik me opperbest.

Zo zijn we vorig weekend naar de sportbar geweest, wat op loopafstand ligt dus dat is ideaal. Daar was het op dat moment net karaoke-avond. Ik heb me kapot gelachen. Sommige mensen denken werkelijk waar dat ze zingen als een nachtegaal, het tegendeel werd bewezen. Desalniettemin heb ik me niet gewaagd aan een paar muzikale noten, alhoewel het even door me hoofd ging om 500 Miles van de Proclaimers te gaan zingen. Dat hadden die zatte Britten wel kunnen waarderen denk ik. Wie weet voor de volgende keer.
Deze avond had ik ook weer eenzelfde momentje als afgelopen zomer. We zouden pizza gaan eten en ik bestelde een normale 2010. Het was een simpele pizza met enkel paprika, ui, tomaat, kaas en wat gehakt. Tenminste dat dacht ik. Bij de eerste hap had ik het deja-vu momentje, mijn mond stond in de fik! Mijn grote vriend de jalapenospeper was de boosdoener. Helaas had ik deze keer geen glas melk bij de hand om af te blussen. Ik wist dat dit niet eenmalig was want zoals iedereen wel weet heb je hier uiteraard tweemaal last van;)

De zondag erna was zoals een zondag moest zijn. Lekker relaxt in ons zwembadje met een drankje en op de achtergrond ons aller Ajax. Even bijkomen, om de week erna weer vol aan de bak te gaan bij IBM. Deze week ging voor mijn gevoel veel sneller dan alle andere. Eindelijk kunnen we daadwerkelijk iets doen op kantoor!

Dit weekend was uiteraard ook weer top. Vrijdag na het werk met wat collega's meegegaan en bij hen thuis wat gegeten. De hele avond gezellig een wijntje gedronken en enorm gelachen. Dat gaan we zeker vaker doen.
De volgende dag heb ik voor het eerst hier uitgeslapen, ik werd namelijk niet om 9u wakker maar om half 10! Was even vergeten hoe dat was. Verder heb ik de was gedaan (lees: naar de wasserette gebracht) en hebben we nog even in de zon gerelaxt. Voor 's avonds hadden we al wat plannen gemaakt. We zouden vroeg in de avond even naar Mellville gaan, waar de locals helemaal los gaan. Hier hebben we genoten van wat heerlijke cocktails en muziek. Daarna zijn we wat gaan eten bij een kleine tent, wat geen restaurant mag heten. Maar het eten was er niet minder om. Omdat we wat lang aan het natafelen waren, leek de groep een beetje in te kakken. Onze taxi, dank daarvoor Eline en Thoas, was zo vriendelijk om ons naar huis te brengen. Maar ik had me voorgesteld om even lekker te gaan stappen, dus toch even naar een locale tent geweest om te kijken of het daar leuk was. En wat was het tof zeg in het News Cafe! Ik geloof dat we de enige blanken waren, maar dat maakte het er niet minder op. Die mensen zijn zo geweldig uitbundig, daar kun je alleen maar in meegaan. Het moet een prachtig gezicht zijn geweest om de hele tent soepel met de heupen te zien draaien met daar tussen een paar oerhollandse mannen dansend (lees: bewegen) als een stel stijve houthakkers met een steentje in de schoen. Wat hebben ze om ons gelachen en wij vonden het prachtig! Je zou bijna zeggen dat wij de show daar hebben gestolen, als ik niet beter wist. Het was een geweldige afsluiting van het weekend.

Vandaag (zondag) hebben we weer een bezichtiging gehad en het lijkt erop dat dit ons huisje wordt. Mooi, groot, goed onderhouden en op loopafstand van het werk. Zojuist de applicatie formulieren opgestuurd en hopen dat het goedgekeurd wordt. Ik heb er alle vertrouwen in.
Als afsluiting van de middag maar even impulsief een bios meegepakt. Nu lekker relaxen en het weekend samen afsluiten met een hapje en een drankje.

Deze week ook het goede nieuws gekregen dat er een maat van me hier naar toe komt. Dat wordt top!

Voor nu, chap chap en de groeten aan iedereen!

  • 07 April 2014 - 20:00

    Tante Mieke:

    hallo rik
    daar was dab eindelijk weer `n berichtje van jou.
    wij zijn blij dat je het naar je zin hebt, en houden zo zou ik zeggen.
    je was een feestbeest maar volgens mij wordt het nog gekker, maar geniet maar lekker het moet tenslotte ook de tijd van je leven worden.we vinden het ontzettend leuk om te lezen hoe het jou daar zo vergaat.
    hier gaat alles z`n gangetje. druk met van alles en nog wat.
    jammer dat wij nog niet lekker buiten kunnen zitten te relaxen maar dat laten wij dus ook aan jou over.
    hopelijk heb je nu geluk en gaat het met het huis door.
    we wachten weer vol spanning op jou volgende verslag,want ook wij vinden het leuk om jou te volgen.
    rik het gaat je goed, succes met je huis en je werk.
    geniet ze.maar pas goed op je zelf
    lieve groetjes van ome roon en tante mieke

  • 07 April 2014 - 20:39

    Jose Rikken:

    Hoi Rik,

    Het klinkt allemaal erg blij.
    Volgens mij heb je daar ieder weekend carnaval.
    Veel groetjes uit een veeeeeel rustiger oosterhout

  • 07 April 2014 - 20:54

    Peter En Marlies :

    Hoi lieve Rik,

    Eindelijk weer een verslag om te lezen. Een heleboel wisten we natuurlijk al maar je moest eens weten hoe we steeds naar een verslag uitkeken. Maar het was weer het wachten waard. We zullen wel blij zijn als je uiteindelijk een vaste woonplek heb dan is die onzekerheid ook weer opgelost.
    Voor wat betreft die galapenjos.....dubbel genieten weer!!!!
    Gisteren de verjaardag van oma gevierd en door je brief aan haar was het net of je er een beetje bij was. Het was weer gezellig en doordat het een lekkere temperatuur was konden de kids lekker naar buiten. Iedereen had wat lekkers gemaakt waardoor we rond half 6 van een lekker diner konden gaan genieten. Je had Ruben moeten zien, die had het goed naar zijn zin. En kletsen!!!!! En natuurlijk heeft oma erg genoten gisteren met alle kinderen om haar heen. Hopelijk kun je er volgend jaar bij zijn.
    We gaan maar weer wachten op het volgende verslag( dan is er zeker weer een week voorbij) en misschien zijn er dan weer nieuwtjes.
    Hier gaat verder alles zijn gangetje. Het werken van pa gaat goed en volgende week moet hij 4 halve dagen werken dus zo langzamerhand komt ook hij weer in het ritme. Het overwerken voor mij is vanaf april van de baan dus nu weer iets meer vrije tijd.
    Nou Rik, geniet van je werk, van je vrije tijd en pas goed op jezelf.

    Liefs pa en ma

  • 08 April 2014 - 10:19

    Timo:

    Klinkt goed Rik! We hoeven ons geen zorgen te maken of je wel een beetje geniet in de weekenden ;)! Is het werk bij IBM ook wel leuk?

  • 08 April 2014 - 12:18

    Leonie En Rene:

    ha die Rik,

    Na al je verhalen te hebben gelezen is het daar een feestje met af en toe een beetje werken,
    dat doe je goed !! Geniet ervan en wie weet binnenkort in je huisje!

    groetjes Rene en Leonie

  • 08 April 2014 - 16:34

    Tante Corrie:

    Hallo rik,
    Leuk hoor om jouw verslag te lezen,volgens mij heb je het wel naar je zin !
    Het is te hopen dat het huis doorgaat wat je nu op het oog hebt , is toch wel fijner een eigen plekje!
    Je vermaakt je wel zo te lezen, het werk wat je moet doen is dat ook wel leuk ?
    De weekenden kom je wel door , geniet er maar van nu het nog kan !
    Groetjes en tot het volgende verslag !
    Tante Corrie

  • 09 April 2014 - 22:36

    Guus En Diny:

    Hallo Rik
    Leuk verslag weer, jij geniet daar wel.
    Hopelijk vind je het werk ook leuk en gaat het lukken met het huis.
    Bijf de bevolking daar goed volgen op het dansgebied, kun je mij straks leren hoe je met de heupen moet draaien.
    We blijven je graag volgen!
    Groetjes, Guus en Diny


  • 11 April 2014 - 12:47

    Evaline Rikken:

    Hallo Rik.,

    Zo te lezen te hebben heb je het daar lekker naar je zin. Kan ik niet
    een weekje ruilen met jou. Lachen, feest, uitgaan, en een klein beetje
    werken op zijn tijd.
    Maar je hebt het lekker naar je zin, en zo ook te lezen vliegen de dagen voorbij.
    Ben wel benieuwd of dat jullie huis door gaat, en dan wel met een zwembad erbij.
    Vandaag is het vrijdag en de hulp is weer geweest, weer last van de benen en voeten
    stuur wat zon over om ze op te warmen.
    Mijn zwager is met de tuin bezig. Daar is ook in geen 3 jaar wat aan gedaan en ik vond
    het toch fijn om me te helpen Verder gaat het hier goed, alleen is het erg stil op de
    kinderen na. In ieder geval als je voor een week tijd of plaats over heb, mail me dan even.
    (voor een oude taart )
    Verder lieve groeten van uit het stille ELST
    Evaline

  • 15 April 2014 - 12:59

    Rik:

    Hallo allemaal,

    Leuk dat jullie mijn verslagen lezen en ook even een berichtje achter laten. Ben op dit moment bezig met een verslag en deze zal snel online komen. Blijf me volgen want de verslagen worden alleen maar leuker.

    Groetjes Rik

  • 22 April 2014 - 18:02

    Esther Janssen:

    Hoi rik,
    Super leuk om je verslagen te lezen. Zo te lezen geniet je volop :).
    Daarnaast is het ook weer keer op keer genieten als er foto's op Facebook verschijnen. Geniet van alle belevenissen, maar dat komt vast goed. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes je nicht(je)

  • 22 April 2014 - 19:31

    Wendy:

    Ik heb dit verslag alweer drie keer gelezen na jouw berichtje over een nieuw verslag in aantocht. ... En dat ia al een week geleden! ;-)
    Laten we denken dat je te druk bent met allemaal veel leukere dingen, zoals parken bezoeken, je vriend van het vliegveld halen, hem rondleiden en nader kennis maken met je nieuwe huisgenotes ;-)...!
    Maar als je toch nog ergens wat tijd over hebt: wij kijken alweer uit naar je volgende verhaal!
    Veel plezier nog!! !
    Kus en knuffel van
    Ferdinand, Wendy, Ruben en Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 4496

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 02 Maart 2015

Mijn avonturen in J'burg ZA

Landen bezocht: